Valóban elegendő csak tölteni az elektromos gépjárműveket?

Sokan, akik a villanyautóra való átállás mellett döntenek, éppen azért választják az elektromos járművet, mert az jóval kevesebb alkatrészből áll, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók. Ebből pedig sokan arra következtetnek, hogy kevesebb meghibásodási lehetőség is rejlik benne, ami alacsonyabb javítási és karbantartási költségeket eredményezhet. Bár ez részben igaz, az elektromos autók esetében is léteznek kötelező szervizek és karbantartási feladatok.

Az elektromos autók karbantartása kapcsán itt érhetők el bővebb információk! A belső égésű motorokban számtalan mozgó és forgó alkatrész dolgozik együtt, gyakran extrém hőmérsékleten. Ezek az elemek nemcsak a terhelést viselik nehezen, de egymást is jelentősen koptatják, hiszen a fém alkatrészek közvetlen érintkezése súrlódást és kopást eredményez. Ennek csökkentésére szolgál a motorolaj, amely vékony filmréteget képez az alkatrészek között, és ezáltal igyekszik megakadályozni, hogy a mechanikai igénybevétel idő előtt károsodást okozzon. Ezzel szemben az elektromos autóknál nincs szükség motorolajra, hiszen az elektromotor működési elve teljesen más: sokkal kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaz, és nem keletkeznek benne hasonló jellegű hő- és súrlódási problémák.

Az elektromos autó fenntartása nem merül ki abban, hogy időnként csatlakoztatjuk a töltőre, ha lemerül az akkumulátor. Bár működésük számos ponton eltér a hagyományos belső égésű motoros járművektől, mégis sok közös alkatrészt is találunk bennük. Ilyen például a futómű, amelyet jellemzően az elektromos autók nagyobb önsúlyához igazítanak, mégis ugyanúgy ki van téve a kopásnak. Egy rugó vagy szilent éppúgy elhasználódhat, mint bármely más jármű esetében. Az utak egyenetlensége, kátyúk, padkázások szintén hatással lehetnek a futómű beállításaira, ezért időnként célszerű felkeresni a szervizt, ahol szakemberek átvizsgálhatják az alkatrészeket, és szükség esetén beállíthatják vagy kicserélhetik a hibás elemeket.