A stabilizátorról úgy tartják, hogy egészen addig van rendben, ameddig csendes, tehát nem hallani kopogó hangokat a futómű felől. A stabilizátor egy olyan alkatrész az autóban, mely intenzív hatásoknak van kitéve, így idővel az alkatrész cseréjére van szükség.
Stabilizátor az autó fontos alkatrésze, melynek elsődleges feladata, hogy csökkentse az autó billegését. Konkrétan arról van szó, hogy amikor az autó az egyik irányba dől, akkor az azzal jár, hogy a karosszériához képest magasabbra kerül az egyik kerék, mint a másik. Ilyenkor a stabilizátor megcsavarodik és ellenáll a hatásnak, aminek köszönhetően az autó utasai stabilan és kényelmesen tudnak haladni az úton. Köztudott tény, hogy az autó két felén lévő kerekeket egy fémrúd köti össze, gömbcsuklók és szilentblokkok segítségével, melyek feladata a zaj- és rezgéscsillapítás. A stabilizátor egy olyan alkatrész, mely több részből áll, ezért egyáltalán nem könnyű megállapítani, hogy hiba esetén pontosan mi okozza a problémát. Ugyanakkor a legáltalánosabb probléma, hogy a szilentgumi kiszakad vagy a szilentblokk lyukacsos lesz, esetleg le is válik. A stabilizátorral kapcsolatos legsúlyosabb probléma, ha a stabilizátor rúd elferdül, sőt el is törik.
Az idő vasfoga a stabilizátort sem kíméli, pontosabban a rozsda, mely nyomot hagy az alkatrészen. A stabilizátort körülbelül húszezer kilométer után kell kicserélni, ha az autót rendeltetésszerűen használja a sofőr. Viszont a stabilizátor rúd hamarabb használódik el, így ezt korábban ki kell cserélni. Főleg akkor, ha gyakran jár kátyús utakon. Ha kanyarodás közben az autó érezhetően kevésbé stabil, mint egykor, valamint olyan érzése van, mintha billegne az autó, akkor egyértelműen eljött az ideje, hogy kicserélje a stabilizátort.