Az első igazi reklámok még az ipai forradalomig vezethetőek vissza. Valójában a reklám mindig is él, csak más formában. Gondoljuk csak bele, mikor a különféle árusok kínálták a portékáikat, akkor kiabálva vonultak végig az utcákon és így hívták fel magukra a figyelmet.
Részletes infókért katt ide, hogy mindent megtudhass arról, hogyan is értünk el a mai reklámfelületekhez. Ténylegesen akkortól beszélhetünk a reklám megjelenéséről, amikor megszületett a nyomdapapír. Most nézzük meg, hogy ezek az eszközök, hogyan is befolyásolhatják az emberek mindennapjait, illetve a reklámét. Egészen a 19. századig vezethető vissza, amikor bekövetkezett a technikai fejlődés. Abban az időben nagyon sok szövegíró élt, akiknek köszönhetően szinte korlátlan számban terjedtek el futótűzként a sajtótermékek. Ám mivel az analfabetizmus még igen nagy számban volt jelen, így rá kellett, hogy jöjjenek, hogy más módon is meg kell, hogy osszák az emberekkel a különféle mondanivalókat. Ekkor érkezett meg a képes reklám.
A rövid időn belül megjelentek a színes képek, amelyek nagyon nagy sikert értek el. Ám amennyiben az első sikeres kampányig szeretnénk visszanyúlni, akkor az Thomas J. Baratt nevéhez köthető. Ő volt az első, aki különleges és egyedi módszerekkel sikerre vitte a Pears szappant. A reklámkampány abban merült ki, hogy megvásárolt pár divatos festményt, amely a magasabb rétegekben közkedvelt volt és egyszerűen csak rányomtatott egy szappant és pár buborékot. A felsőbb réteget akarta megcélozni, ahhoz mérten választott technikát is. Mondani sem kell, hogy a módszer egyszerűen lehengerlő volt és elérte vele a célját. Szinte minden arisztokrata családnál fellelhető volt a Pears szappan. Ugye, hogy érdekes ma már hova fejlődött a reklámozási technika?