A szervó tipikus hibajelenségei

A biztonságos kormányozhatóság az autók egyik legfontosabb dolga, amit mindig figyelemmel kell kísérni. A szervókormánymű segítségével folyamatos kapcsolatban van a vezető az autójával és ezen keresztül irányítja azt a forgalomban.

Katt ide és olvassa el a 4 legtipikusabb szervó hibajelenséget, amellyel találkozhat, amennyiben meghibásodik a szervókormánymű egy alkatrésze. Szerencsére nem feltétlenül jár balesettel egy meghibásodás, de azt ki kell emelnünk, hogy balesetveszély az a jármű, amelynek nem működik megfelelően a szervója, így mindenképpen oda kell figyelni a karbantartásra és az esetleges javításra is. A legészrevehetőbb hibája a szervónak a merev, nehezen reagáló elektromos kormányrendszer, amikor is az elektromos rendszernél kell keresni a probléma okozóját. Egy hibakódolvasóval könnyen kideríthető, hogy mi okozza ezt a problémát az autóknál, de ha nincs ilyen kéznél, akkor végig kell járni a szervó elektromos részeit, kábelek, elektromos csatlakozások és akkumulátor.

 

Másik gyakori hibája a szervonak a hidraulikus energiaveszteség. Ilyenkor a kormánykerék nem működik a megszokott módon. Az egyszerű manőverek is nehezére esnek, mintha egy homokos tengerparton vezetné az autóját. A folyadékszint ellenőrzése ilyenkor kiemelkedően fontos, de mindig meleg motorral tegyük ezt, mert akkor mutatja a valódi szintet a szintmérő. Ha kanyarodás közben visító-sivító hangot ad ki a szervókormánymű nagy valószínűséggel a szervórendszer meghibásodását jelzi. Az autó a szíjhajtása a bűnös és azonnal szerelőhöz kell vinni, hogy a kellő tapasztalat segítségével megállapítsa a hiba súlyosságát és helyreállítsa azt. A szervófolyadék-szivárgás is egy olyan jelenség, ami a szervókormánymű meghibásodását jelenti. Ez kiemelkedően veszélyes lehet vezetés szempontjából. Mindenképpen keressen egy autószerelőt a hiba elhárítására!